Home  ::  Magazin  ::  Kritika  ::  Pozorište

Anketa

Nedeljno popodne

Kako volite da provodite jesenje/zimsko nedeljno popodne?

U tržnom centru

U tržnom centru

U parku

U parku

U muzeju

U muzeju

U bioskopu

U bioskopu

Ispred TV-a

Ispred TV-a

Na Internetu

Na Internetu

Rezultati

Pozorište

Kritika: Staklena menažerija (ocena 4)
Kritika: Staklena menažerija (ocena 4)

Dela Tennesseeja Williamsa, nekada jednog od najpopularnijih dramskih pisaca u svetu, retko se postavljaju na domaće scene. Još ređe se za njih, ako izuzmemo vežbe studenata, interesuju mladi reditelji.

detaljnije
Kritika: Važno je zvati se Ernest (ocena 3)
Kritika: Važno je zvati se Ernest (ocena 3)

Važno je zvati se Ernest može da se pohvali atraktivnošću na planu forme, ali je daleko od spoja opasnog i zabavnog, pomalo kao pretnja Molotovljevim koktelom koji je out-of-date, antifenseraj koji se izdvaja po tome što je tek u nijansama bolji od proseka trenutne pozorišne ponude

detaljnije
Kritika: Kanjoš Macedonović
Kritika: Kanjoš Macedonović

Epsko trajanje komada, staromodna režija i usiljena gluma ansambla čine da ovo novo iskustvo gledanja Kanjoša bude donekle iscrpljujuće. Reditelj Vida Ognjenović, baš kao što je slučaj sa Dušanom Kovačevićem i njegovim režijama sopstvenih komada, nije najbolji tumač pisca Vide Ognjenović. Pa zašto onda preporuka? Najpre zbog samog teksta, njegove melodije i neobičnosti, lepote i nadahnutosti. Da li je takav kakav jeste za scenu, drugo je pitanje

detaljnije
Kritika: Kelerabe su zdrave
Kritika: Kelerabe su zdrave

...Ono što najviše izdvaja ovaj komad od domaće varijante vodvilja jeste generalni koncept koji je zaista sjajno sproveden i ništa što ovde gledate ne vređa ni vašu inteligenciju ni ukus

detaljnije
Kritika: Nije smrt biciklo (da ti ga ukradu)  - ocena 3
Kritika: Nije smrt biciklo (da ti ga ukradu) - ocena 3

Snaga, tačnost i ogoljena, gotovo surova iskrenost sveta koji Srbljanovićka posmatra dovodi do tačke koja je za publiku emocionalno gotovo neizdrživa, stvara se odbrambena distanca, te se reditelji, Unkovski u ovom slučaju, odlučuju da u prvi plan stave neke druge aspekte ovog gustog, višeznačnog pisanja

detaljnije
Kritika: Hipermnezija
Kritika: Hipermnezija

Za potrebe predstave, rediteljka Selma Spahić okupila je glumački tim koji dolazi iz tri grada nekada zajedničke države - Beograda, Sarajeva i Prištine - i isporučila nam jedan primer dokumentarnog pozorišta u kom se glumci rođeni u Jugoslaviji pre rata, najjednostavnije rečeno, suočavaju sa svojom prošlošću

detaljnije
Kritika: U senci Hamleta (ocena 4)
Kritika: U senci Hamleta (ocena 4)

2006. godine švedska spisateljica Irena Kraus adaptirala je Hamleta u skladu s pozorištem koje je namenjeno deci i mladima. Šta taj oblik adaptiranja tačno znači - diskutabilno je: da li mladi danas neće da čitaju klasiku, pa im treba dati inteligentno obrađenu Facebook varijantu, odnosno, ako neko hoće da režira Hamleta, zašto ga ne postavi na scenu držeći se originala s konceptualnim akcentovanjem segmenata koji se tiču starosti glavnog junaka, odnosno, ako neko želi da piše o odrastanju, zašto jednostavno ne napiše dramu koja se tim problemom bavi...

detaljnije
Kritika: Sedam i po (ocena: 1)
Kritika: Sedam i po (ocena: 1)

Sedam i po tako na kraju više izgleda kao priredba srednjoškolske dramske sekcije nego profesionalna predstava jednog od vodećih pozorišta u gradu

detaljnije
Kritika: Sve o mojoj majci
Kritika: Sve o mojoj majci

U sezoni koja će ostati obeležena po više-manje katastrofalnim dramatizacijama poznatih i popularnih (važno!) filmova, Sve o mojoj majci izdvaja se kao dramatizacija sa relativno najviše smisla, što, treba odmah reći, ne znači da je ovo dobra predstava...

detaljnije
Kritika: Otac na službenom putu
Kritika: Otac na službenom putu

Posle odgledanog Oca na službenom putu ima se utisak kao da ste posle dužeg vremena zaista bili u pozorištu. I to u Ateljeu 212...

detaljnije
Kritika: Doručak kod Tifanija
Kritika: Doručak kod Tifanija

U retko besmislenom nizu pozorišnih adaptacija filmskih hitova koje poslednjih godina uzimaju sve više maha, predstava Doručak kod Tifanija biće po svojoj opštoj bledunjavosti verovatno najbrže zaboravljena

detaljnije
Kritika: Život u tesnim cipelama
Kritika: Život u tesnim cipelama

Novi komad Dušana Kovačevića nudi izazovno zapletenu situaciju u kojoj radnici propale fabrike obuće štrajkuju glađu sve dok ne postanu učesnici grotesknog realityja Pobediće moj broj, gde nagradu odnosi onaj koji poslednji umre. Dramska konstrukcija je čvrsta, sa jasnim tematskim fokusom (boljke i nepravde tranzicionog društva), a verbalna komika je, kao i obično kada je reč o stilu Dušana Kovačevića, na visini zadatka - gotovo da nema junaka bez izvanredno duhovite crnohumorne replike

detaljnije
Predstava meseca: Pazi vamo
Predstava meseca: Pazi vamo

Junaci novog komada Milana Markovića, Marko (navijač Partizana) i Ivana (recimo, jedna od onih devojaka s mitinga Patike za Kosovo), žive s majkom u rakovičkom socrealizmu, a onda se u njihove živote vraća otac, koji ne samo da nije mrtav, kao što im je rečeno, nego je još i Rom

detaljnije
Kritika: Kao kroz staklo
Kritika: Kao kroz staklo

Po filmu Ingmara Bergmana, adaptacija Jenny Worton

detaljnije
Kritika: Gospoda Glembajevi
Kritika: Gospoda Glembajevi

Gospoda Glembajevi ubedljivo su najmanje blamantna premijera u prethodnih godinu i po dana na velikoj sceni Ateljea 212

detaljnije
Predstava meseca: Mađar(ski) bez muke
Predstava meseca: Mađar(ski) bez muke

U subotičkom pozorištu „Deže Kostolanji" ništa novo. I dalje se na toj sceni održava bunt protiv seljačizma, nacoške mitomanije i političke neosvešćenosti, i dalje je tu vojnički disciplinovan glumački ansambl, gerilski dinamičan i spreman da se bavi onim što je deo našeg života (naročito segmentima koji nas degradiraju kao ljudska bića), i dalje se tu daju tačne pozorišne dijagnoze društva u kojem živimo (a o čemu se u proračunatoj beogradskoj artsy-fartsy klimi mahom progovara samo iza kulisa)

detaljnije
Kritika: Fakebook
Kritika: Fakebook

Predstava Fakebook, formalni nastavak stand-up komedije Fake porno, nastala je po tekstovima Maje Pelević, Filipa Vujoševića, Milana Markovića i Minje Bogavac. Reč je o spoju zrelih, provokativno osmišljenih i politički osvešćenih monologa koji su u pojedinim momentima, najčešće u onim koji vrve od političke nekorektnosti, duhoviti do perfekcije....

detaljnije
Kritika: Iz junačkog života građanstva
Kritika: Iz junačkog života građanstva

Naslov Iz junačkog života građanstva dovoljno je očigledno ironičan da nam u startu najavljuje da će se predstava na velikoj sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta baviti, zapravo, malograđanima, a paralele s današnjim srpskim društvom - stvaranje klase tajkuna od običnih ljudi - jasne su

detaljnije
Pozorište 2010
Pozorište 2010

Bog je di-džej, Kukavičluk, Neke vrlo važne stvari, Drama o Mirjani i ovima oko nje, Metamorfoze

detaljnije
Kritika: Državni službenici
Kritika: Državni službenici

Radnja Državnih službenika, komada Ronalda Harwooda napisanog prošle godine, vrti se oko mladog službenika Forreign Officea Ralpha Wigrama, koji tridesetih godina 20. veka igrom slučaja otkriva da britanska vlada krije informacije o nemačkim pripremama za rat

detaljnije