Home  ::  Magazin  ::  Kritika  ::  Knjige  ::  Književna kritika: Michael Levine - Gerila PR 2.0 (ocena: 3)

Piše: Ljubisav PANIĆ

09. 08. 2012

Književna kritika: Michael Levine - Gerila PR 2.0 (ocena: 3)

Knjiga Gerila PR 2.0 holivudskog mogula za odnose s javnošću Michaela Levinea jeste revizija prvog izdanja koje se pojavilo 1993. godine. Razloge za ponovno vraćanje temi o jeftinoj a uspešnoj gerilskoj kampanji za skretanje medijske pažnje Levine pronalazi u velikom napretku Interneta i masovnoj pojavi novih medijskih kuća u poslednje dve decenije.

Prevod: Stela Spasić
Laguna
, 2012.

Uprkos tome, drugo Levinovo izdanje i dalje ima isti cilj. Gerila PR 2.0 osmišljena je kao priručnik namenjen ljudima bez PR znanja i iskustva, koji prvi put stupaju u kontakt sa štampanim i elektronskim medijima, i nudi niz primera - od portreta ljudi koji su uspeli da pobede anonimnost jeftinim PR zahvatima, do mustri za pisanje saopštenja za medije. Neki od saveta zaista su vredni, dok drugi, kao što je puko isticanje da treba biti kreativan, teško mogu biti od pomoći bilo kome ukoliko kvaliteti koji se pominju, jednostavno, nedostaju.

Knjiga se, zahvaljujući tome, s vremena na vreme opasno približava besmislenosti mnogih knjiga za samopomoć, a autor ume i da zbuni čitaoca kontradiktornošću. Na primer, on više puta ističe vrednost iskrenosti pri radu s medijima, ali u poglavlju koje se bavi potencijalnim PR katastrofama bez problema nudi veći broj saveta kako da se opravdana medijska hajka smiri i izmanipuliše. PR znalci sve to već odavno znaju i koriste, pa postaje diskutabilno koliko su Levineove tehnike istinski gerilske. U svakom slučaju, Gerila PR 2.0 korisno je štivo koje u dobroj meri uspeva da odgovori na pitanje kako voditi uspešnu medijsku kampanju, a da se pri tom ne bankrotira.